Két henger, két évtized - Suzuki SV1000S
Kevés szebb hang van annál, amikor egy nagyköbcentis V2 felkapja a fordulatot: a morgásból szép lassan harci kiáltás lesz, miközben a két dugattyú ritmusára megrázza csípőjét és táncba kezd a világ. A Suzuki SV1000 pont ezt az élményt kínálja: karakteres, de kezes, izgalmas, de a mindennapokban is tökéletesen élhető.
Nem sportmotort akartak a mérnökök, inkább olyan betyáros mindenest, hiszen a piacon nagyon is jelen volt az igény az ilyen rosszalkodós V2-esekre, és ki akart volna lemaradni a hullámról? A Honda VTR1000 remek válasz volt a Ducatik térnyerésére, és a Suzukinak sem kellett sokáig agyalnia, mi legyen az új gép szíve: fogták az 1998-ban bemutatott, a Superbike világbajnokság miatt megtervezett, ám végül kihagyott lehetőségként elkönyvelt TL1000 kéthengeresét, majd több mint háromszáz ponton belenyúlva áthangolták az új, 2003-as modellhez. Sokak szerint így lett tökéletes a 996 köbcentis folyadékhűtéses, 90 fok hengerszögű blokk.
Igazából túl sok munka nem kellett a fejlesztéshez, hisz a karosszériaelemek megegyeztek a már létező 650-es kistesóval, a futómű pedig a GSX-R 600-ból érkezett. Az új, térhálós aluváz viszont jól sikerült – az 1430 milliméteres tengelytávjával és 210 kilós tömegével a Suzuki nem csak túrázás közben, hanem szerpentinen és pályán is megállja a helyét.
Az üzemanyagkeverékről Dual-Throttle Valve rendszer gondoskodik. Az általunk is kínált 2004-es modellnél műszakilag nem történt változás, de az ülés és a lábtartók picit alacsonyabbra kerültek, univerzálisabbá téve ezzel a gépet. 2005-től a V2-es hangolása változott: picit sportosabb vezérműtengelyt kapott, könnyebb lett a lendkerék és megnőtt a kompresszió is. Ugyan a hivatalos teljesítménye 123 lóerő volt, de hátsó keréken mérve inkább 110-ről beszélhetünk.
Sokan máig hiányolják az SV1000 utódját, így a használtpiacon is keresettek a szép példányok. A 100 Nm-es forgatónyomaték, a precíz, reszponzív viselkedésű 46-os villák és a potens fékrendszer sokakat meggyőztek arról, hogy a youngtimer korba lépő V2-es az egyik legjobb eszköz arra, hogy átéljük a 2000-es évek első felének hangulatát és megőrizzük akár gyűjteményi szinten is azt a Suzukit, ami segít a remek élmények megszerzésében.