Red Baron Magazin 2013 Március
Fontos teendők listája:
1. motor kulcsokat előbányászni, forgalmit, szerviz könyvet kikészíteni. Fontos, mert kulcs nélkül nem fog indulni a paripa, forgalmi nélkül megbüntetnek, szerviz könyv nélkül megnehezítjük a szervizes dolgát.
2. Irány a Red Baron szerviz időpont egyeztetésre, tavaszi átvizsgálásra, éves szervizre, műszaki vizsgára. Fontos, mivel több hónapos állás után a motorkerékpárokat át kell vizsgálni, mert különben balesetveszélyes lesz a motorozás. A biztonsági berendezések nem játékszerek. Precízen és szakszerűen át kell vizsgálni a fékek, futómű, lengéscsillapító, stb. állapotát. Csak egy példa: a hosszú állásban a teleszkóp szimeringek megkeményednek, ezáltal az első motorozás alkalmával, mikor a teleszkóp dolgozni kezd, a belső szár és a szimering között szivárogni fog az olaj, ami a teleszkóp külső szárán lecsorog az első féktárcsára és fékbetétre. Azt hiszem, mindenki tudja, hogy mi történik, ha egy olajban fürdő féktárcsát próbálunk megfékezni egy olajos fékbetéttel. Valójában semmi, mármint semmi fékhatás nem lesz, ez már inkább életveszélyes. Ez csak egy példa volt a 100 közül, amire fontos figyelni. A Red Baron szervizben több mint 60 ponton vizsgálják át motorod, hogy biztonsággal motorozhass.
3. Írd be a naptáradba a Red Baron túrákat, hogy ne nehogy lemaradj. Fontos, mert ha nem tartasz velünk, lemaradsz egy jó hangulatú motorozásról, ahol megismerkedhetsz jó fej emberekkel. A biztonságos túrázást a tapasztalt csapat felvezető és kísérő segíti, szervezett útvonalon megyünk és egy közös ebéden fújjuk ki magunkat és cserélünk eszmét.
4. Ha az előző három pontot nem tudod megtenni, mert még nincs motorod, akkor figyelj! Gyorsan keresd fel a hozzád legközelebb eső Red Baron üzletet, akár hétvégén is, és beszélgess el egy szimpatikus tanácsadóval. Szerintem találni fogtok neked motort, mivel:
- friss, de nagy készlettel rendelkezünk
- 3 üzletünkből átszállítjuk neked a kiválasztott motort
- egyedülálló RB részletet biztosítunk a könnyebb vételhez
- kitűnő, bevizsgált motorod lehet, RB garanciával
- ha cserélni szeretnél később, könnyen és gyorsan megoldhatod, nálunk
Ha ez megvan, akkor neked már csak a 3. menüponttal kell foglalkoznod.
Red Baron Túraklub
Itt a tavasz, újra csatlakozhatsz túráinkhoz. A túránk célja, hogy a kezdő motorosok túrázási biztonságot szerezzenek és élményekkel gazdagodjanak.
A tempó lassú, kényelmes, a 80 km/h-t sehol sem haladja meg. Aki lemaradna, bevárjuk.
Márciusban induló túráink:
Győri üzletünk 2013.03.10. vasárnap szervez túrát. Kedvcsinálónkat IDE kattintva olvashatod el.
Pécsi üzletünk 2013.03.17. vasárnap szervez túrát. Kedvcsinálónkat IDE kattintva olvashatod el.
YAMAHA XJ 900
Észrevették? Sok tapasztaltabb motoros arra a gépre vágyik, amelyet fiatalkorában áhítattal nézett a külföldről becsempészett motoros magazinban – közben megvolt már sok csoda, de ha a fiatalkori álmok beteljesületlenek maradtak, az űrrel a szívben nem lehet mit kezdeni.
Számos fiatal követi az érettebb korosztály példáját: a mai műanyag motorok után kit ne vonzana egy igazi, fémből készült, jóformán az örökkévalóságnak tervezett gép? A XJ900 pont ilyen: sok vas, két gumi, egy kevés plasztik.
A soros négyes Yamaha a nyolcvanas évek egyik legsikeresebbje volt. Erős motorja és kényelmesen defenzív üléshelyzete az izgalmakat keresőknek és a kilométergyűjtőknek is megfelelt. A nyolcszelepest 1982-ban mutatták be – ezt az évjáratot a kormánnyal együtt forduló bikini idomáról lehet felismerni. Az aerodinamikai tulajdonságait többen kritizálták; a bíráló hangokat a gyár is meghallotta, így a 853 köbcentis motor előtt később a vázhoz fixen rögzített idom vágja a szelet, míg a műszerfal megmaradt „lengős”.
A futómű a kor színvonalán kifejezetten sportos és modern volt: a süllyedésgátlós szárak és a három féktárcsa sokaknak szimpatikussá tette a kardánhajtásos XJ-t. Egy évvel később 891-re fúrták fel; a megnövekedett hengerűrtartalom mellé nagyobb karburátorokat – 35-ös torokátmérő helyett 36 milliméterest – adott a Yamaha. Ezzel a végsebesség 210 km/h-ra nőtt.
Apró módosításokkal egészen 1994-ig készült az XJ900 – a félidomos, 97 lóerős motor stabilan a túrázók kedvence lett, ahogy utódja, a Diversion is. Nyugat-Európában ma sem ritka látvány a felpakolt XJ: sokan újkoruktól birtokolják, nem ritka a 150-200 ezret futott példány.
Az egyszerű konstrukció meghálálja a törődést, megbízhatóan üzemel, a világ végére is elviszi gazdáját. Az erősödő youngtimer divatra az egyik legjobb válasz a Yamaha XJ900 lehet – kedves, szögletes lámpájával karakteres, másrészt szerethető, takarékos, fenntartható a 240 kilós négyhengeres.