Ugye, már biztos vagy magadban? HONDA VT 750S

Fogták a bevált folyadékhűtéses blokkot és az egyszerű acélvázat, majd addig játszottak az arányokkal, amíg kialakul egy sallangmentes, a cirkálóknál tíz centivel magasabb gép, olyasmi, amivel kanyarokban sem mi leszünk a leglassabbak, de egyenesben sem kell görcsölni a kormánycsutkákon. Ha kategorizálni kéne, bajban lennénk, hisz geometriájával már kicsit kilóg a custom vonalból, de a meztelen motorok világától még messze jár: alapjáraton van finom remegés, de menet közben csak böffenő kipufogók kísérik utunkat.

 

A 44 lóerős motor ugyan feketében is kapható, de az általunk kínált nullkilométeres, vadonatúj példány a létező legszebb színkombinációt kapta – akinek rémlik a versenymotorok világa, aki már hallott az amerikai dirt trackekről, az bizony el tudja, honnan merítettek a formatervezők.

 

Az 52 fokos hengerszögű kéthengeres három-három szelepet dolgoztat, a furat és löket aránya 79x76 milliméter – közel négyzetes kialakítású a 9,6:1-es sűrítési viszonnyal dolgozó gép. Ez kellemes nyomatékot – 62 lóerő 3250-es fordulaton – és hosszú élettartamot biztosít.

 

A váltó finom, de nem finomkodó: minden fokozatot megérzünk csizmánkon, de nincs szükség erőszakos rugdosásra. A lánchajtású gép fokozatkiosztása remek, mindig van annyi erő, hogy meginduljon a gép, nem kell ész nélkül kapcsolgatni. Az utolsó gang már-már overdrive jellegű, hisz egészen alacsony sebességnél berakhatjuk, majd kezdődhet a laza motorozás.

 

A 41-es villa nem sportos, simán csak jól eltalált. A VT750S-hez való sebességhatárok között megállja a helyét, ugyanúgy, mint az öt fokozatban állítható előfeszítésű hátsó rugóstagok. A már több modellről ismerős 296 milliméteres tárcsafékre sincs panasz: a 232 kilót megfogja, igaz, nagyobb fékezéseknél érdemes ügyesen rásegíteni a 180-as hátsó, archaikus, de adagolható dobfékkel.

 

Sokan feltették a kérdést, hogy az utcai motorok és a „csopperkrúzer” Shadow-k közé mi szükség volt erre a modellre? Mi tudjuk a választ, és aki kipróbálja, szintén rájön. Az S-kivitel kevésbé erőltetett, mint testvérei, de sokkal hangulatosabb és szerethetőbb a túl műanyag naked márkatársaknál. Telitalálat azoknak, akik már biztosak ízlésükben...

 

 

Motor: Vízhűtésű négyütemű hatszelepes SOHC 52°C V2

Hengerűrtartalom: 745 cm3

Furat x löket: 79 x 76 mm

Kompresszióviszony: 9,6:1

Keverékképzés: PGM-FI befecskendezés

Teljesítmény: 32,2 kW (44 LE) @ 5500 1/min

Forgatónyomaték: 62 Nm @ 3250 1/min

Gyújtás: Tranzisztoros

Indítás: Önindító

Erőátvitel

Sebességváltó: 5 fokozatú

Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc

Első felfüggesztés: Ø 41 mm teleszkópvillla, 118 mm rugóút

Hátsó felfüggesztés: Két hagyományos lengéscsillapító, 5 fokozatban állítható előfeszítés, 90 mm rugóút

Első fék: Ø 296 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg

Hátsó fék: Ø 180 mm dobfék

Első kerék: 19M/C x MT2.15

Hátsó kerék: 16M/C x MT3.5

Első gumi: 100/90-19M/C ()

Hátsó gumi: 150/80B-16M/C

Méretek és tömeg; H x Sz x M: 2285 x 870 x 1135 mm

Tengelytáv: 1560 mm

Ülésmagasság: 750 mm

Szabadmagasság: 155 mm

Menetkész tömeg: 232 kg

Üzemanyagtank: 10,7 l