Ugye, már biztos vagy magadban? HONDA VT 750S
Fogták a bevált folyadékhűtéses blokkot és az egyszerű acélvázat, majd addig játszottak az arányokkal, amíg kialakul egy sallangmentes, a cirkálóknál tíz centivel magasabb gép, olyasmi, amivel kanyarokban sem mi leszünk a leglassabbak, de egyenesben sem kell görcsölni a kormánycsutkákon. Ha kategorizálni kéne, bajban lennénk, hisz geometriájával már kicsit kilóg a custom vonalból, de a meztelen motorok világától még messze jár: alapjáraton van finom remegés, de menet közben csak böffenő kipufogók kísérik utunkat.
A 44 lóerős motor ugyan feketében is kapható, de az általunk kínált nullkilométeres, vadonatúj példány a létező legszebb színkombinációt kapta – akinek rémlik a versenymotorok világa, aki már hallott az amerikai dirt trackekről, az bizony el tudja, honnan merítettek a formatervezők.
Az 52 fokos hengerszögű kéthengeres három-három szelepet dolgoztat, a furat és löket aránya 79x76 milliméter – közel négyzetes kialakítású a 9,6:1-es sűrítési viszonnyal dolgozó gép. Ez kellemes nyomatékot – 62 lóerő 3250-es fordulaton – és hosszú élettartamot biztosít.
A váltó finom, de nem finomkodó: minden fokozatot megérzünk csizmánkon, de nincs szükség erőszakos rugdosásra. A lánchajtású gép fokozatkiosztása remek, mindig van annyi erő, hogy meginduljon a gép, nem kell ész nélkül kapcsolgatni. Az utolsó gang már-már overdrive jellegű, hisz egészen alacsony sebességnél berakhatjuk, majd kezdődhet a laza motorozás.
A 41-es villa nem sportos, simán csak jól eltalált. A VT750S-hez való sebességhatárok között megállja a helyét, ugyanúgy, mint az öt fokozatban állítható előfeszítésű hátsó rugóstagok. A már több modellről ismerős 296 milliméteres tárcsafékre sincs panasz: a 232 kilót megfogja, igaz, nagyobb fékezéseknél érdemes ügyesen rásegíteni a 180-as hátsó, archaikus, de adagolható dobfékkel.
Sokan feltették a kérdést, hogy az utcai motorok és a „csopperkrúzer” Shadow-k közé mi szükség volt erre a modellre? Mi tudjuk a választ, és aki kipróbálja, szintén rájön. Az S-kivitel kevésbé erőltetett, mint testvérei, de sokkal hangulatosabb és szerethetőbb a túl műanyag naked márkatársaknál. Telitalálat azoknak, akik már biztosak ízlésükben...
Motor: Vízhűtésű négyütemű hatszelepes SOHC 52°C V2
Hengerűrtartalom: 745 cm3
Furat x löket: 79 x 76 mm
Kompresszióviszony: 9,6:1
Keverékképzés: PGM-FI befecskendezés
Teljesítmény: 32,2 kW (44 LE) @ 5500 1/min
Forgatónyomaték: 62 Nm @ 3250 1/min
Gyújtás: Tranzisztoros
Indítás: Önindító
Erőátvitel
Sebességváltó: 5 fokozatú
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Első felfüggesztés: Ø 41 mm teleszkópvillla, 118 mm rugóút
Hátsó felfüggesztés: Két hagyományos lengéscsillapító, 5 fokozatban állítható előfeszítés, 90 mm rugóút
Első fék: Ø 296 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék: Ø 180 mm dobfék
Első kerék: 19M/C x MT2.15
Hátsó kerék: 16M/C x MT3.5
Első gumi: 100/90-19M/C ()
Hátsó gumi: 150/80B-16M/C
Méretek és tömeg; H x Sz x M: 2285 x 870 x 1135 mm
Tengelytáv: 1560 mm
Ülésmagasság: 750 mm
Szabadmagasság: 155 mm
Menetkész tömeg: 232 kg
Üzemanyagtank: 10,7 l