A hazai utakra tervezve - Honda ADV 350 -

Felesleges arról vitát nyitni, motorosbarátok-e a magyar utak, mert nem azok: ha éppen nem a többi közlekedő figyelmetlen, akkor az aszfalt minősége okozhat kellemetlen meglepetéseket. Sajnos pont a kisebb kerekű, rövidebb rugóúttal és sajátos geometriával rendelkező robogók a legérzékenyebbek az gödrökre és repedésekre.

Ha a Honda nem is a magyar piacra szánta az ADV sorozatát, mégis úgy érezzük, mintha csak nekünk készült volna – a nagy X-ADV után a kisebbek között is bizonyít a koncepció, hisz a 350-es változat ideális ingázásra, rövidebb kirándulásokra, egy és két személynek egyaránt. A morcos formatervű idomok alól kikandikál a vaskos Showa villa, ami a 15-ös első kereket fogja – az biztos, hogy a 256-os tárcsafékkel és széles kormánnyal megtámogatott rendszer jól viseli a tipikus hosszanti úthullámokat.


A négyütemű, folyadékhűtéses motor 330 köbcentis és 29 lóerős, így bőven van benne annyi tartalék, ami a városi és azon túli feladatok megoldásához kell – a 31,5 newtonméteres nyomaték is olyan érték, ami a mindennapokban, a közlekedés dinamikájának a diktálásában fontos lehet. Egyre többen választják a középméretű robogókat túrázáshoz, ami nem véletlen, hiszen komfortjuk, szélvédelmük is kiváló. Az ADV 350 fogyasztása is erre motivál: a gyári érték 3,4 liter, amit a PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező segítségével érhetünk el. A hűvös levegő vagy az eső ellen hatékonyan véd a szélvédő; magassága és szöge négy fokozatban, 133 mm-es úton állítható.
Az acélvázhoz csatolt 14-es hátsó kereket is masszív, kétoldali rugóstag fogja, így a kátyúk, a gerincoszlopra leselkedő gödrök leküzdése nem lehetetlen. A rugóút az átlagosnál hosszabb, elöl 125, hátul 130 mm. A szabad hasmagasság 14,5 centi, vagyis nincs értelme „tereprobogóról” beszélni, de a felépítés és a koncepció magában hordozza azt, hogy ne csak a tükörsima promenádokon érezzük jól magunkat a Honda nyergében. 


A praktikum volt az egyik kulcsszó a fejlesztés során: az ülés alatt 48 literes tér található, azaz két hagyományos, zárt, állvédős sisak is elfér benne. Apró figyelmesség, hogy a kesztyűtartóban USB csatlakozót is találhatunk. A Smart kulcsos rendszer nem csak a gyújtást aktiválja, de nyitja az ülés alatti tárolórekeszt is. Igény esetén a Hondához elérhető hátsó doboz is összehangolható a rendszerrel – az elektronikus kommunikáció ugyancsak megoldott, androidos vagy iOS készülékek is csatlakoznak az ADV fedélzeti számítógépéhez.  


A biztonságért nem csak a kétcsatornás blokkolásgátló felel, hanem a HTSC is, ami a hátsó kerék optimális tapadásán dolgozik, hogy a változó felületek, az útburkolat állapota, annak nedvessége ne okozhassanak gondot. A műszaki finomságok mellett a 795 millis ülésmagasság is felhasználóbarát: az alacsonyabb motorosok is kedvelni fogják, míg a kialakításnak hála a magasabbaknak is jut annyi lábtér, hogy minden körülmény között komfortos legyen az ADV 350.

 

Műszaki adatok

Lökettérfogat (cm3): 330
Motortípus: Folyadékhűtésű, négyütemű SOHC-vezérlésű, egyhengeres; Euro 5 
Teljesítmény: 21,5 kW @ 7500 ford./perc
Váztípus: Alul elvezetett, acél csőváz
Üzemanyagtank kapacitás (liter): 11,7 liter
Üzemanyag fogyasztás (l/100 km): 3,4 l/100 km
Saját tömeg (kg): 186 
Ülésmagasság (mm):      795 mm
Tengelykapcsoló: Automatikus, röpsúlyos, száraz
Sebességváltó típusa: CVT
ABS rendszer: 2 csatornás

 

2023.09.25