A japán birodalom visszavág SUZUKI VS 1400 INTRUDER -
Éveken át ez volt a legjobb pótlék, hiszen a letisztult formavilág, a kecses kontúrok sokakat rabul ejtettek, miközben a léghűtéses V2-es és a megbízható kardánhajtás technikailag is remekké tette a VS-t. 1986-ban mutatták be, de gyorsan sláger lett. Minőségét jelzi, hogy még 2003-ban is árulták, és nem a kereslet extrém hanyatlása, hanem a környezetvédelmi normák szigorodása csinálta ki a lég-olajhűtéses, 67 lóerős modellt.
Idehaza is népszerű volt. Sokan kedvező ára miatt választották, de nem egy embernél az ideális túragép funkcióját töltötte be, hiszen párnázott nyerge két személynek is pompás, másrészt oldaltáskákkal és mindenféle kiegészítőkkel egész ügyesen fel lehetett málházni.
Az építők is imádták. A finom csicsától az extrém customokig bármit kiadott. Németországban kisebb iparág épült az Intruderre, hiszen szépen ívelt váza és sallangmentes blokkja szinte kívánta, hogy egyedibbé, még formásabbá tegyék.
Furat x löket aránya 94 x 98 mm, vagyis majdnem négyzetes kialakítású – ez jó nyomatékot és hosszú élettartamot ígér. Az idő megmutatta, hogy ez igaz, hiszen az Intruderek nem koptak el, 105 newtonméterükkel még mindig vidáman csattognak.
Az OHC vezérlésű kéthengerest két Mikuni BDS36 eteti, a fogyasztás 5,3-6,2 liter körül alakul. Annak ellenére, hogy ilyen laza chopper, nem mond nemet a sprintre sem, egészen 180-ig húzatható, igaz, akkor már óriási szél feszegeti a motorost lefelé.
Sokan kísérleteztek átalakítókészletek segítségével más gumimérettel, de felesleges, hiszen a 110/90-19-es első és a 170/80-15-ös hátsóval még szépen fordul az Intruder annak ellenére, hogy a tengelytáv 1620 milliméter.
Aki szeretne egy klasszikus formájú és hagyományos technikájú V2-est, amely még az őrületes buffatag szörnyeket teremtő cruiser-láz előtt született, jól járhat a VS1400-zal. Mutatós, karakteres és megengedő – a 740 milliméteres ülésmagasságával az alacsonyak nagy barátja lehet.
Műszaki adatok
VS 1400 Intruder, 1986 - 2003
Motor: négyütemű, kéthengeres 45 fokos V-motor, OHC vezérlés, hengerenként három szelep, lég-olajhűtéssel, 1360 cm3
Furat x löket : 94 x 98 mm
Kompresszió : 9,3:1
Teljesítmény: 67 lóerő / 5000 min-1.
Forgatónyomaték: 105 Nm / 2800 min-1.
Karburátor: 2 Mikuni, BDS36/BS36
Váltó: 1991-ig négyfokozatú, 1991-től ötfokozatú
Rugóút: elöl 160 mm, hátul 105 mm
Tengelytáv : 1620 mm
Fékek: egydugattyús tárcsafékek
Gumiméret: elöl 110/90-19 hátul 170/80-15
Ülésmagasság: 740 mm
Tank: 13 Liter
Száraz tömeg: 243 kg
2014.07.10