A retró, ami nem is retró - Yamaha XSR700 -
A Yamahánál cselesek: úgy építettek régies hatású motort, hogy egy fikarcnyi bácsiszag sem leng körülötte. Mindene modern, mindene mai, az összhang mégis felidézi a legendás hetvenes éveket. Nem csak a váz, nem csak a futómű friss – blokkból sem egy old school, kifutó darabot kerestek a raktárban, hanem az MT07-ben megismert fickós sorkettest.
Az összhangért, a provokatív részletekért, az utólagos szexi kiegészítőkért a cég házinak számító formatervező-műhelyét, a GK Designt dicsérhetjük. Úgy nyúltak hozzá az MT-hez, hogy teljesen más hangulatú motor lett a vége – az XSR légies hátsó traktusa, a széles kormánya és az ötletes műszerfala szinte magához tapasztja a tekintetet.
Sport Heritage családnak hívja a Yamaha ezeket a finoman retró motorokat – a halmazban ezen kívül a 900-as XSR és a V2-es XV és SRC találhatók. Lényegük, hogy teret engednek a házi motorépítésnek, hiszen rengeteg, vizsgán is megfelelő gyári kiegészítőt kínálnak hozzájuk, hogy egyedi, a gazdához illő külsőt kaphassanak. Ha ez sem lenne elég, még applikáció is letölthető, amivel előre megtervezhetjük, milyen legyen a gép – kipufogók, nyergek, takaróelemek és táskák is elérhetők.
A 689 köbcentiből 75 lóerő jön ki – remekül hangolt blokk, már alacsony fordulatszámtól igenli az életet, de gond nélkül elforgathatjuk tízezer fölé is. A vibrációktól sem kell tartani, hiszen simán, fárasztó rezgések nélkül dolgozik a keresztsíkú, jól kiegyensúlyozott 270 fokos főtengelyének köszönhetően. Maximális nyomatékát 6500-as fordulaton adja le, a 68 Nm a kategóriában nagyon is tisztességesnek számít – ugyan hatgangos váltót táncoltathatunk, de ha nem akarunk sportoskodni, 3500 felett már vígan eldohog a legfelső fokozatban.
Az MT-hez képest a futóművet komfortosabbra hangoltak, lágyabb, nyugodtabb karakter, a magyar utakon talán még szerethetőbb is, mint feszes márkatársa. A 178 kilóhoz több mint ideális a blokkolásgátlós fékrendszer: elöl kettős, 282 mm-es, hátul szimpla, 245 mm-es tárcsába harapnak a nyergek. Az XSR viselkedése agilis, kanyarbarát – ugyan a 180-as hátsó abroncs az ekkor teljesítményhez akár túlzásnak is tekinthető, de mégis könnyedén, precízen fordul a Yamaha.
A fogyasztás ésszerű használat mellett 4,5 liter környékén tartható. Tekintve a remek üléshelyzetet, a kiegészítő táskákat, a jó vezethetőséget, nem csak városi szépelgésre alkalmas a 700-as – túrázni, barangolni, lazítani a munkanapok után maximálisan ideális az XSR. Az, hogy piszok jól néz ki, meg olyan bónusz, ami mellett senki nem mehet el szó nélkül.
Műszaki adatok
Motor típusa: 2 hengeres, 4 ütemű, folyadékhűtéses, DOHC, 4 szelepes
Lökettérfogat: 689 cm³
Kihajtás: Láncos
Fogyasztás: 4.3l/100km
Ülésmagasság: 835 mm
Tengelytáv: 1,405 mm
Minimális hasmagasság: 140 mm
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal): 186 kg ABS
Üzemanyagtank kapacitása: 14L
2020.05.21