Észrevétlenül szeretünk bele -
A Suzuki a VFR riválisának szánta, és ehhez mindent megkapott. A blokkját egy sportmotorból csípték ki, de áthangolták, hogy alacsony fordulaton is használható legyen. A formaterv sajátos, de kitűnő szélvédelmet biztosít a kerek formákból álló idomszett, amelynek előnye, hogy tartós – több 100 ezret futott GSX750F-fel is találkoztunk, de a műanyagok nem öregedtek el idő előtt.
A finoman járó váltó kiosztása és kapcsolási érzete a típusra jellemző módon remek. A 93 lóerő és a 68 Nm nyomaték pont elég, nem kell túl sokat gangolni, mindig találjunk annyi erőt, amennyi egy-egy sprinthez kell. Aki szeret utassal kirándulni, jól nézze meg a nyerget: ezen tényleg van hely két embernek, így nem kell párunk elutasításától tartani, ha elcsalogatnánk magunk mögött, mondjuk Skandináviába. A bemutatott motoron három keményfalú doboz is fenn van, így nem kell a felszerelésre költeni: elég bedobni a ruhákat és már kezdődhet is a bolyongás.
Mivel a GSX750F elődjét még a nyolcvanas években bemutatták, túlzás nélkül tekinthetjük kiforrottnak, pláne ezt, a 2004-2005-ös utolsó évjáratot. Ha volt is gyerekbetegsége, eltűnt, így nem kell kínos meglepetésektől tartania annak, aki ezt választja. Normál utcai használatban a fogyasztás kedvező, gond nélkül öt liter alatt tartható – nem iszákosak a légolajos Suzukik, így a 20 literes tankkal elég nagy távokat megtehetünk.
A 17-es kerekeket elöl hagyományos villák, míg hátul központi rugóstaggal megtámasztott lengővilla tartja, hangolásuk utcai, nem túl feszes, kirándulásokhoz, jóízűen vett kanyarokhoz pont megfelelő. A tengelytáv nem rövid, 1465 milliméter, de ne aggódjunk, ennyivel még nem kell búcsút mondani az agilis terelhetőségnek.
Elég ráülni vagy fordulni vele egy karikát, mindenkin eluralkodik a benyomás, hogy „bezzeg ezekben a dögökben még volt anyag”. Nem véletlen: a rendszeres olajcserére és a kíméletes melegítésre figyelve a konstrukció nagyon, ismétlem, nagyon sok kilométer ígéretét hordozza magában.
Kár lenne jobban belebonyolódni abba, hogy kinek ajánljuk, hisz a vak is látja, hogy afféle mindenes ez. Angliában a külvárosi ingázók kedvence, de számos futár is ezt a modellt választotta, míg a kontinensen a túrázók egyik titkos tippje. A két felhasználási területben azonban sok közös jellemző van: egyszerű, megbízható, takarékos, olcsón fenntartható motort igényel, amelyet vezetni is jó. A Suzuki GSX750F ezt mind tudja.
Műszaki adatok
Motor: négyhengeres, négyütemű, soros, lökettérfogat 750 cm3, DOHC vezérléssel, hengerenként négy szeleppel
Furat × Löket: 70 mm × 48,7 mm
Kompresszió: 10,7:1
Hűtés: levegő-olaj
Teljesítmény: 93 LE / 10500 fordulaton
Nyomaték: 66.7 Nm (6.8 kg-m) / 9500 fordulaton
Keverékképzés: karburátor, 41 mm torokátmérővel
Kenés: Nedves karteres
Váltó: hatfokozatú
Kuplung: Nedves, többtárcsás
Meghajtás: Lánc
Hosszúság: 2130 mm
Szélesség: 730 mm
Magasság: 1190 mm
Tengelytáv: 1465 mm
Száraz tömeg: 209 kg
Váz: alumínium hídváz
Villaszög: 65°
Gumi: elöl: 120 / 70 R17 ZR, hátul 160 / 70 R17 ZR
Üzemanyagtartály: 2
2015.07.02