Helló hétfő, szevasz szombat! - Kawasaki Z400 -
Ilyen egy szerelemgyerek: a két szülő legjobb tulajdonságait viszi tovább, s aki közel kerül hozzá, megérzi, milyen jó dolgok vannak a háttérben. A Kawasaki Z400-as modellje pont ezt tudja, hiszen a 650-es formai elemeit keresztezi a 300-as karcsúságával. Az eredmény egy olyan naked, aminek kezelhetősége és viselkedése igazi ünnep a mindennapokban.
A Kawának erős gyökerei vannak a kategóriában: a régi négyszázasuk ugyan sornégyes volt, de kifejezetten sikeres. Közben a kéthengeresek között is bizonyítottak: a nyolcvanas évek 440-es léghűtésesei a mai napig teszik a dolgukat, sőt, a vintage kategória egyik leghangulatosabb gépei. A modern leszármazottjuk legalább ekkora karakter – nem csak pörgős és közvetlen, hanem 41 mm-es villáival és a jól hangolt hátsó rugózással kifejezetten sportos is.
A tervezés során a mérnökök ügyeltek arra, hogy a komfort, a testhelyzet ne csak az átlagos termetű motorosoknak, hanem a két végletnek is kényelmes legyen. A nyereg legmagasabb pontja mindössze 785 milliméter, de az ülésfelület kiképzésekor figyeltek arra, hogy az irányváltásoknál tudjon mozogni a fenék, segítve ezzel a precíz kanyarodást.
A 310 mm-es első féktárcsa hullámos szélű, egyoldalas - a tömeget tekintve így is bőven van tartalék a rendszerben, ami a hátsó kerékhez szerelt 220-assal válik teljessé. A kor szavára hallgatva a biztonságos megállást a Nissin által fejlesztett blokkolásgátló segíti, amely nem csak hatékony, de rendkívül alacsony tömegű is.
A Kawasaki négyszázasa 45 lóerős négyütemű motort kapott – nem riad vissza a forgatástól, hiszen csúcsteljesítményét 10000-es fordulaton adja le. A nyomaték 37 Nm, ami már 8000-nél a vezető rendelkezésére áll; az erőt hatfokozatú váltó segítségével oszthatjuk be. A kategória egyik legsimább, legkezesebb konstrukciója ez. Az újratervezett szívórendszer, a befecskendező hangolása vezetőbarát, de ha elérünk a szerpentinhez, egy kis izmozásra sem mond nemet.
A fejidom nem csupán hozza a kötelezően modern kawás karaktert, de kis mérete ellenére rendkívül hatékony lámpát is rejt: a LED-es fényszórót mindenki kedvelni fogja, aki a Z400 nyergében szembesül az éjszaka sötétéjével. A gyáriak ígérete, miszerint praktikus, kezdők és tapasztaltak motorosok számára is szerethető gépet készítenek, nem volt puszta fecsegés - 167 kilós menetkész tömegével a Z igazi mindenes. Benne van a hétköznapok munkába ingázása, de közben egy percig sem titkolja, mennyire várja már az önfeledt hétvégi kalandozásokat.
Műszaki adatok
Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, párhuzamos kéthengeres, DOHC, 8-szelepes
Lökettérfogat: 399 cm³
Maximális teljesítmény: 45 LE / 10000-es fordulaton
Maximális nyomaték: 37 Nm / 8000-es fordulaton
Ülésmagasság: 785 mm
Üzemanyag mennyiség: 14 liter
Menetkész tömeg: 167 kg
2024.01.24