Nem félünk a kanyaroktól - Kawasaki Ninja 250 R -
Egykor a 250-es motor nagyot jelentett, férfias, sportos élményeket. Ahogy a realitás mellett szép lassan elkocogott a valóság, a határok odébb tolódtak. Ennek ellenére a Kawasaki Ninja 250 R-re érdemes figyelni, mert jól megy és bármikor akkora nyélgázt adhatunk, hogy megcsavarodik a kormánycsutka.
A két-hárommázsás gépek korszakában üdítő a 154 kilós tömeg, szűk garázsban is úgy tesszük odébb a farát, mintha a gyerek biciklijét pakolnánk. A könnyű test vezetés közben is előny: ha kinézünk egy ívet, játszi könnyedséggel borítható bele a kis Ninja.
Annak ellenére, hogy milyen kis visszafogott a méretezése, nem szűk és nem kényelmetlen – az ergonómiát hihetetlenül eltalálták, mert atomkényelmes lesz az ötvenkilós csajoknak meg a mázsás pasiknak is. Ennek ellenére a pofás arányokat megtartották: messzebbről nézve sem üvölt róla, hogy csak negyedliteres. A formája hozza a nagytestvérek hangulatát, igaz, itt minden könnyebb, kisebb, emberléptékűbb.
A 290-es féktárcsákat ugyan csak látszatból hullámosították, de mégis jól fog rajtuk a két dugattyú – adagolható, precíz szerkezet. A 37 mm-s első villa párba van vele: semmi race spec, de az elvárható szintet tudja.
A váltó hatfokozatú. Ha békésen poroszkálunk, már 5000 körül elválthatunk, de ha szeretnénk megnézni, mire képes a blokk, ne hagyjuk 9000 alá esni a fordulatot – lazán elforog 14 ezerig. Teljesítménymaximuma 33 lóerő, amit 11000-nél ad le. Ilyenkor már a gyári kipufogódob is karakteres ércességgel muzsikál.
A vázat nem bonyolították túl, de ide talán felesleges is lenne: a fekete acélcsöves konstrukció arányos a futóművel, nagyobb tömeg alatt is stabil marad. Aki szereti a könnyű gépeket mélyre dönteni, válasszon jó gumit – a pajkoskodásnak nem a futómű vet véget, hanem a gyári, 17 collos, hatágú felnire húzott 110, illetve 130-as abroncsok.
Ha nem állandóan 10000 fölött motorozunk, akkor négy liter körül alakul a fogyasztás – nem véletlen, hogy a könnyű Kawasakit sok motoros második, napi közlekedésre szánt eszköznek veszi. A testhelyzete sportos, de nem kényelmetlen, így városban is örömmel terelgethető, bár igazi élettere a lankás kanyarok végtelen füzére.
Műszaki adatok
Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű, soros kettes, DOHC vezérlés, 8 szelep
Lökettérfogat: 249 cm³
Váltó: hatsebességes
Ülésmagasság: 775 mm
Üzemanyagmennyiség: 17 literes
Száraz tömeg: 154 kg
2018.10.24