Nem fiatal, de bitang jól néz ki- Suzuki VS800 Intruder GLK4, 2004 -
Jó családból származik: dizájnbajnok nagytesó, formás kistesók között nevelkedett. A Suzuki Intruder 800 sokáig magyar motorosok ezreinek vágya volt – a slank customok kedvelőinek viszont még mindig ez az egyik legjobb választás.
Jó jel, ha egy motort sokáig gyártanak. A VS-sel is ez a helyzet, hiszen az amerikai piacon már 1986-ban jelen volt, igaz előbb 700-as, majd 750-es motorral. A legjobbnak tartott 805 köbcentis V2-es 1992-től egészen 2004-ig gyártásban maradt – az általunk kínált példány egy igazi, utolsó éves csemege.
A K-széria volt a búcsú a slank szépségtől: 2001 után már festésében sem nagyon változott az Intruder, az erősödő cruiser hullám átcsapott a klasszikus dizájn fölött. Ennek ellenére a rajongói megmaradtak, hiszen a folyadékhűtéses, kardánhajtásos konstrukció nem csak szép és megbízható, hanem elég fürge is.
A részletek miatt szerettek bele sokan: a mesteri módon elvezetett kipufogó, a csepp alakú tank már messziről vonzza a szemet, sőt, a K-széria fekete henger-króm hűtőborda párosítása, vagy a kormányban elvezetett elektromos kábelei kifejezetten elegánssá teszik.
A VS800-at előbb 21-es, majd 2000-től 19-es első gumival szerelték. A nagy átmérőjű, slank abroncs a nyolcvanas évek esztétikai öröksége; akkor mindenki úgy gondolta, hogy chopper stílusú motornak ez való. Van is ebben némi igazság, már jól látjuk ezt, pláne, hogy véget ért a kétezres évek gusztustalan, feleslegesen vaskos abroncsainak korszaka. Pofásan lépcsős nyergével, egyszerű kontúrjaival az Intruder túl röhögve átlibbent a Suzuki formatervezési válságévein.
Az ülésmagasság mindössze 700 milliméter, így a rövidebb lábú vezetők, alacsony termetű motorosok is biztonságban, kényelemben vezethetik a 2000-től megszélesített, 770 helyett 885 milliméter széles kormány mögött trónolva. Ugyan a retró szabású nyereg nem egy fotel, de még az utasnak is meglepően kényelmes - a jó hír, hogy a lábtartól elhelyezése már gyárilag is ideális, hosszú utakon sem kell kínlódva nyújtózkodni.
A folyadékhűtéses kéthengeres felől amúgy sem jön túl sok rezgés: pont úgy hangolták be, hogy a kötelező karakter meglegyen, de a vibrációk ne váljanak fárasztóvá. Sokan persze csak békében rotyogni szeretnek a géppel, de kiforgatva is meglepően jól viselkedik: 7500-as fordulaton adja le 55 lóerős csúcsteljesítményét. A maximális forgatónyomaték 64 Nm – az ötgangos váltó áttételezése korrekt, minden fokozatban kellő erő szorult a gépbe.
Az Intruder 201 kiló, jóval könnyebb néhány későbbi márka- és kategóriatársánál. Sokak szemében máig az ideális vonalú motorkerékpár szinonimája, ami nem csoda: a 2255 milliméter tengelytávú Suzuki valóban arányos és időtálló. 700-as elődje a Harley Sportster és a Yamaha Virago 750 konkurenciája volt, de biztos, hogy szemre a legszebb lett a kategóriában. Azt hiszem bátran bevallhatjuk – a mostani gyári customok zöménél is sokkal menőbben néz ki, nem igaz?
Műszaki adatok
Motor: folyadékhűtéses négyütemű V2-es, OHC vezérlésű négyszeles
Hengerűrtartalom: 805 köbcenti
Teljesítmény: 55 lóerő 7500-as ford./percen
Hajtás: kardántengely
Ülésmagasság: 700 mm
Száraz tömeg: 201 kg
Üzemanyagtartály: 12 liter, tartalék 3 liter
2017.11.20