Nem szomjas, nem unalmas - Honda NSS Forza 350, 2012 -

A nagyrobogók piacának jolly jokerei a 350-esek lettek. A dinamikus, kedvező tömegű, takarékos gépek sokakat meggyőztek arról, hogy teljesen felesleges, vagy legalábbis erősen túlzó a nagyobb hengerűrtartalom – a Honda Forza az egyik legjobb példa arra, miért érdemes ebben az osztályban körülnézni és megtalálni azt a gépet, ami hétközben az ingázáshoz, hétvégén a kirándulásokhoz is tökéletes.

Oké, hogy jól néz ki az NSS, de a lényeg tényleg a praktikumon van - sokkal inkább, mint számos jóval nagyobb és drágább robogónál. Az öntött alufelnire húzott 15 hüvelyk átmérőjű első és 14-es hátsóval gumival, a tárolóhelyekkel és a bámulatosan jól hangolt blokkal szerelt szépség nem véletlenül lett a szegmens slágerterméke: a 31 lóerős teljesítmény dinamikusan mozgatja a részleteiben is megbecsülendő Hondát.
Nem véletlen, hogy milyen szépen épül fel a fordulat; a 2021-től elérhető széria már az új, átdolgozott hengerfejet kapta. Emellett a főtengely is könnyebb lett, sőt, a tartósság érdekében okosítottak nem csak a hűtésen, de a kenési rendszeresen is – izgalmas részlet, hogy a márka krosszgépeihez hasonlóan közvetlen módon, olajfúvókával hűtik a dugattyúszoknyát. 
Ahhoz, hogy a tulajdonosok által magasztalt sima járás meglegyen, kiegyensúlyozó-tengelyt is építettek a négyüteműbe. Nem csak a járása selymes a teljes fordulatszám-tartományban, hanem a hajtás is – számos robogó van a piacon, de kevés közülük az ennyire harmonikus.
Mivel a menetkész tömeg csak 184 kiló, nem viselkedik szakadékba zuhanó sziklaként – a szóló első 256 mm tárcsafék és a rendszerbe állított 240-es hátsó gond nélkül, magabiztosan állítja meg a Forzát. Biztonsági extra a kipörgésgátló – kikapcsolható, de a nedves úton, esetleg szennyezett aszfalton nagyon hasznos okosság a blokkolásgátló mellett.
Az NSS350 hozza a márkára jellemző formai jegyeket, de a modernitás nem válik a praktikum kárára. A tagolt nyereg nagyon kényelmes, a lábnak is bőven jut hely. A raktér mérete és kiosztása viszont átlagon felüli: az ülés alá lazán befér két sisak, meg még pár kacatka, sőt a hátsó doboz is szériafelszereltség. 
Mivel a Forza is okoskulcsos, se ezek nyitásához, se a startoláshoz nem kell kihalászni a zsebből. A kesztyűtartó sem szimbolikus, még a nagy, téli verzióra is csont nélkül záródik a fedele. A hideg időben a szélvédő is jó barátunk lesz: magassága elektromosan állítható!
A hatszáz forintos benzin korszakában a 3,2 literes fogyasztás elég jó hír, így a munkába járás költségei tisztességesen lefaraghatók azoknak, akik nem a közösségi közlekedést választják. Megismerve a 350-es Forzát, mi azt mondjuk, megértjük azt, aki az év nagy részében ilyenen falja a kilométereket.

 

Műszaki adatok

Motor: egyhengeres, folyadékhűtésű SOHC szelepvezérlésű négyütemű
Lökettérfogat: 330 cm3
Max. teljesítmény: 31 LE
Benzintartály: 11,7 literes
Menetkész tömeg: 184 kg
Ülésmagasság: 780 mm
 

 

2024.06.27