Nyeregben, akár egész évben - Honda PCX 125 -

Amikor a baráti beszélgetéseken, motoros társaságban a Honda nagysága kerül szóba, általában olyan modellek nevei jönnek elő, mint a Gold Wing, a CBX, a CBR, pedig pont nem ezek a presztízsgépek tették azzá a márkát, ami.
A világ legnagyobb motorgyárának a jelentősége a mindennapi közlekedés támogatásában rejlik. Az évtizedek óta több mint százmilliós példányszámban legyártott Cub modellek pont erről szóltak, ahogy ebbe a fiókba tartozik a modernkori unokaöcsük, a PCX125 is. Nem erős, nem gyors, nincs benne űrtechnika, de kedvező áron kínál rengeteg praktikumot, azt, amire egy közlekedőnek a valóságban hétről-hétre szüksége van.


Az automata, nagykerekű robogót arra felkészítették arra, hogy városi és elővárosi környezetben harcolva bizonyítson: a folyadékhűtésű négyszelepes motorját úgy tervezték, hogy fogyasztása alacsony, akár két liter környéki maradjon. Ehhez a start-stop rendszer is hozzájárul, ami álló helyzetben, várakozás közben, a piros lámpa alatt leveszi a gyújtást, majd az első moccanására a gázkarnak visszakapcsolja. Az önindítóként is dolgozó ACG-generátor gyors és ügyes, hiszen késlekedés nélkül helyezi újra üzembe a halkjárású egyhengerest. 


Menet közben a hátsó kerék tapadását a Honda állítható nyomatékszabályozó rendszere, a HSTC felügyeli. A kontrasztos digitális műszerek déli napsütésben is jól leolvashatók, míg a kifejezetten nagy fényerejű LCD-s fényszórócsoport az éjszakai üzemet is biztonságossá teszi. A modern burkolatok alatt dupla bölcsővázat találunk, amely az elődmodellhez képest lényegesen stabilabb lett – a mérnökök felkészítették a PCX-et a rosszabb utakra, amiben a hosszabb rugóúttal bíró teleszkópok is partnerek. 
Az olyan helyeken, ahol a tömegközlekedés hektikus, az autózás meg felesleges, tökéletes partner lehet a negyedliteres Honda: az ülés alatti 30,4 literes, USB-vel ellátott tárolóhelyen egy teljes bukósisak is elfér, de akinek ez kevés, 35 literes top boxot is rendelhet. Nem csak színre fújt, hanem intelligens megoldásaival a praktikumot is fokozza – ugyanaz a kulcs nyitja és zárja, amely a gyújtást működteti. Térfogata elég ahhoz, hogy egy kabát és zárt sisak vagy két nyitott sisak elférjen benne.
A PCX-et kiképezték a városi életre: olyan vízálló, légáteresztő anyagú ponyva is kapható hozzá, ami az esőtől, portól és az UV-sugaraktól is megóvja a fényezést; kialakítása szélbiztos, sőt, az elején található két lyuknak köszönhetően az U-zár is felhelyezhető. A szélvédő segít abban, hogy meghosszabbítható legyen a motoros szezon. Ugyancsak a hideg időjárás ellen dolgozik öt fokozatban állítható markolatfűtés is – nincs akadálya, hogy akár egész évben nyeregben maradjunk az okos, szerethető és takarékos PCX125-nek köszönhetően

 

Műszaki adatok

Motortípus: Egyhengeres, folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, négyütemű, négyszelepes
Összlökettérfogat (cm3): 125 ccm
Teljesítmény      9,2 kW / 8750 ford./perc
Indítás: Elektromos
Váztípus: Dupla bölcsős, acél csőváz
Üzemanyagtank kapacitás (liter): 8,1 liter
Üzemanyag fogyasztás (l/100 km): 2,1 l/100 km (Alapjárat-leállító Rendszer nélkül)
Szabad hasmagasság (mm): 135 mm
Saját tömeg (kg): 130 kg
Ülésmagasság (mm): 764 mm
Tengelykapcsoló: Automatikus, röpsúlyos, száraz
Végáttétel: V-szíj
Sebességváltó típusa: V-Matic
 

 

2024.04.30