Pehelysúlyú, de nagyot üt - Kawasaki Z400, 2023 -

Nem volt véletlen a Kawasaki büszkesége a négyszázas sportos nakedjük tavalyi bemutatásakor: a Z-ben köbcentitől függetlenül ott van, amitől libabőrös lesz az ember karja és tenyere rögtön a gázmarkolat felé nyúlna – hogy mindeközben erősebb, könnyebb és lazább lett, már csak szerethető bónusz.

A lényeg az új váz: a motor elhelyezése a tömegközponthoz optimalizált, miközben a hosszabb lengőkarhoz rövid tengelytáv párosul. Az alacsony, 167 kilós menetkész tömeg is hozzájárul a príma kezelhetőséghez – nem csak a súlyra figyeltek, hanem a futómű többi elemének a hangolására is. 
A 41 milliméter szárvastagságú teleszkóp gyári setuppal is potens, feszes darab. A hátsó gátló a szokásos, célszerű elem: az alul kapcsolt, gáztöltésű lengéscsillapítóval szerelt Uni-trak rendszerre hullámos aszfalton sem lesz panasz. A 310 mm-es első féktárcsa a jóval nagyobb gépeken sem vallana szégyent – ereje bőséges, és a Nissin által gyártott ABS-nek hála, a váratlan közúti helyzetekben is számíthatunk rá.


Hosszú évtizedekig a túlméretes gépek domináltak, de a Z400 mer karcsú lenni – még a háromszázas verziótól is három kilóval könnyebb! Ugyan a sugominak nevezett stílusát egyértelműen a 650-es nagytesótól örökölte, de sokkal filigránabbnak és agilisabbnak hat. A kisebb teljesítmény ellenére úgy is viselkedik! Hogy az alacsonyabb pilóták is jól érezzék magukat, a 785 milliméter magas nyereg keskenyebb lett, alakja megengedi a test segítségét a kormányzásban. 
399 köbcentis kéthengeres 45 lóerőt képes leadni. A forgatónyomaték 37 Nm – a kategóriában nem rossz, de biztos, hogy a tempós haladáshoz babrálni kell a kifejezetten precíz hatos váltót. Jó hír, hogy nem kell félni a sportos mozdulatoktól: a csúszókuplung szériafelszereltség!
A felnőtt kinézet egyik kulcsa a Z650-tol örökölt műszer: analóg stílusú, de közepén ott a hasznos fokozatjelző. Az információs csomag megjelenítéséért diszkrét LCD dolgozik. Annak ellenére, hogy modern, sikerült megőrizni valamit a régi klasszikus alkatrészek hangulatából.
Az utasülés méretét tekintve nem ezt ajánljuk kétszemélyes túragépnek, de annyi bizonyos, hogy a plusz tömeggel lazán megbirkózik a Kawasaki hengerenként négyszelepes blokkja. Az extra feladatot jó tanulóként megoldja, de erőssége nem ez – aki betyáros, könnyű és fordulékony gépet keres az A2 kategóriában, ne menjen tovább, mert sanszos, hogy meg is találta!

 

Műszaki adatok

Motor: folyadékhűtéses, négyütemű soros kéthengeres
Lökettérfogat: 399 cm³
Maximális teljesítmény: 45 LE / 10000-es fordulaton
Váltó: hatfokozatú 
Váz típus: rácsszerkezetű, nagy szilárdságú acélcső
Hasmagasság: 145 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Üzemanyag mennyiség: 14 liter
Menetkész tömeg: 167 kg

 

2024.07.24