Retró ízlésesen, túlzások nélkül -

Mindene megvolt a sikerhez: klasszikus, de nem izzadtságszagúan retró forma, szép kialakítású blokk, kényelmes üléshelyzet és markáns hang – ha hivatalosan nem is árulták mifelénk, ez a pompás példány a bizonyíték arra, hogy aki igazán megkívánja, nem kell lemondania róla.

 

Az egy-két endurót leszámítva a V2-es blokkokat leginkább a chopperekben és cruiserekben látunk. A V-alakban elfordított hengerek olyan ikonokra jellemzők, mint az Anzani, a Brough Superior és a HRD Vincent. Hunjuk be romantikusan szemünket és lássuk be: a Honda VRX Roadster az ő egyenes ági leszármazottjuk, egy kicsit kevesebb köbcentivel.

 

Messziről léghűtésesnek tűnik, de ha közelebbről megnézzük, a bölcsőváz csövei között ott a vízhűtő. Ügyesen elrejtették, kifejezetten ízléses megoldás. Blokkja sokaknak ismerős lehet; igen, mifelénk ezt a 600-as Shadow-ban láttuk – annak japán kisöccse a 400 köbcentis Steed, amely szívét kölcsönözte a VRX Roadsternek.

Az, hogy chopperben is volt a 33 newtonméter forgatónyomatékkal bíró OHC kéthengeres, senkit ne tévesszen meg: nyolcezres fordulatig lelkesen és lineárisan húz. 32 lóereje nem csak városba elég, a túrás kanyargásokat még két személlyel is bírja. Erre a szerepre futóműve alapján is alkalmas - stílszerű eszköz arra, hogy édesebbé tegyük a mindennapokat és a hétvégéket is.

 

A japán VRX az amerikai hangulatú blokk-konstrukciót keveri az angolok café racerek hagyományával. A kontúrjait kiemeli az íves tank, a régies nyereg és a két trombita kipufogó – aki külsejében régies, technikailag egyszerű, de modern motort szeretne, lassítson meg egy pillanatra: az alacsony fogyasztású Hondában jó barátra lelhet.

 

Motor: V2, folyadékhűtéses, négyütemű OHC, 398 köbcenti

Furat x löket: 64 x 62 mm

Kompresszió: 9,8:1

Váltó: ötfokozatú

Első fék: egytárcsás

Hátsó fék: egytárcsás

Első gumi: 120/80 -17

Hátsó gumi: 140/80-17

Száraz tömeg: 190 kg

Üzemanyagtartály: 11 liter

Műszaki adatok

2015.08.04