Retró ízlésesen, túlzások nélkül -
Mindene megvolt a sikerhez: klasszikus, de nem izzadtságszagúan retró forma, szép kialakítású blokk, kényelmes üléshelyzet és markáns hang – ha hivatalosan nem is árulták mifelénk, ez a pompás példány a bizonyíték arra, hogy aki igazán megkívánja, nem kell lemondania róla.
Az egy-két endurót leszámítva a V2-es blokkokat leginkább a chopperekben és cruiserekben látunk. A V-alakban elfordított hengerek olyan ikonokra jellemzők, mint az Anzani, a Brough Superior és a HRD Vincent. Hunjuk be romantikusan szemünket és lássuk be: a Honda VRX Roadster az ő egyenes ági leszármazottjuk, egy kicsit kevesebb köbcentivel.
Messziről léghűtésesnek tűnik, de ha közelebbről megnézzük, a bölcsőváz csövei között ott a vízhűtő. Ügyesen elrejtették, kifejezetten ízléses megoldás. Blokkja sokaknak ismerős lehet; igen, mifelénk ezt a 600-as Shadow-ban láttuk – annak japán kisöccse a 400 köbcentis Steed, amely szívét kölcsönözte a VRX Roadsternek.
Az, hogy chopperben is volt a 33 newtonméter forgatónyomatékkal bíró OHC kéthengeres, senkit ne tévesszen meg: nyolcezres fordulatig lelkesen és lineárisan húz. 32 lóereje nem csak városba elég, a túrás kanyargásokat még két személlyel is bírja. Erre a szerepre futóműve alapján is alkalmas - stílszerű eszköz arra, hogy édesebbé tegyük a mindennapokat és a hétvégéket is.
A japán VRX az amerikai hangulatú blokk-konstrukciót keveri az angolok café racerek hagyományával. A kontúrjait kiemeli az íves tank, a régies nyereg és a két trombita kipufogó – aki külsejében régies, technikailag egyszerű, de modern motort szeretne, lassítson meg egy pillanatra: az alacsony fogyasztású Hondában jó barátra lelhet.
Motor: V2, folyadékhűtéses, négyütemű OHC, 398 köbcenti
Furat x löket: 64 x 62 mm
Kompresszió: 9,8:1
Váltó: ötfokozatú
Első fék: egytárcsás
Hátsó fék: egytárcsás
Első gumi: 120/80 -17
Hátsó gumi: 140/80-17
Száraz tömeg: 190 kg
Üzemanyagtartály: 11 liter
Műszaki adatok
2015.08.04