Ruha teszi a motort is -

Nem titok, hogy a gyárak néha készítenek olyan modelleket, amelyeket nem a mérnökök, hanem az üzleti osztály erőltet. Kinéznek egy szegmenst, megpróbálnak ezt-azt rájuk sózni – messziről nézve még ez az L1-es gép is ilyennek tűnhet, pedig sokkal több értelme van utcán, mint egy hatszázas sportgépnek.

 

A 217 kilós tömeg nem a legkevesebb, de aki ilyesmi motort néz, nem azt saccolgatja előre, meglesz-e az 1:58 a Hungaroringen, vagy sem. A mindennapi örömködésre szánt, praktikus gép sokkal inkább a reális gazdáknak szól – olyan pozitívumok, mint a 19 literes üzemanyagtartály a mindennapi életben teszik naggyá a 656 köbcentis Suzukit. A fogyasztása könnyedén öt liter környékén tartható, így nem kell minden kúton üzemanyagért kuncsorognunk.

 

Aki már utazott messzebbre, akár nagyobb tempóval az alapot jelentő Bandittal, bizony kívánhatta a szélvédelmet. Nem véletlen, hogy a kiegészítő-gyártók regimentje próbált mindenféle fejidomot és plexit kínálni. Ezek közül egy csomó bubogott, rángatta a sisakot, vagy szimplán csak rút volt – a kék-fehér versenyfényezésű gyári burkolat és a szélcsatornában kialakított felső idom viszont nyugodt túrázást tesz lehetővé, nem beszélve arról, hogy még az esőt is jobban eldobja a vezető lábairól.

 

A meztelen verzióhoz képest nem lett vadállat a 85 lóerős Suzuki, de árnyalatnyival tovább forgatható és a futóművét is feszesebbre lőtték be. A fokozatok kiosztása kellemes átmenet a túrás és a sportos között, látszik, hogy a japán gyár az elmúlt évtizedekben jelentős tapasztalatra tett szert mind az országúti-, mind a pályagépek tervezésében, így a 62 Nm nyomaték mindig ott van, ahol éppen szükségünk van rá.

 

A lámpa körüli rész egyértelmű rokonságot mutat a K5-ös Gixxerrel, viszont akinek az túl kényelmetlen, ezt szeretni fogja, hiszen az üléspozíció sokkal civilizáltabb. A hátsó nyeregszegmens is jóval komfortosabb, tetten érhető rajta a szándék, ami a túrázásra próbálja ösztönözni a gazdákat. A GSX650F első gumija 120/70-17, a hátsó pedig 160/60-17 – látszik, hogy elsősorban utcára küldték, hiszen ez a méret ideális, könnyű kezelhetőséget és fordulékonyságot ígér.

 

Az ülésmagasság 770 milliméter, ami az alacsonyabbak számára is elfogadható: nem véletlen, hogy Európa-szerte a hölgyek egyik kedvence a szép ruhába bújtatott Bandit. Kár lenne azonban csajgépnek titulálni, mert nem az - ereje, kiállása és használhatósága univerzálissá teszi. Ingázni is megfelelő, de a világjárástól sem riad vissza!

Motor: 656 cm3, folyadékhűtéses négyütemű, hengerenként négy szelep, DOHC vezérléssel

Furat/löket: 65.5 mm × 48.7 mm

Kompresszió: 11.5:1

Teljesítmény: 85 LE  

Nyomaték: 62 Nm

Váltó: hatfokozatú

Váz: acél, dupla bölcsőváz

Futómű: elöl hagyományos teleszkóp, hátul központi rugóstag

Fék: elöl dupla tárcsa, 310 mm átmérővel, hátul szimpla 240 mm átmérővel

Gumik elöl: 120/70 ZR17 M/C

Gumik hátul: 160/60 ZR17 M/C

Tengelytáv: 1470 mm

Méretek – H-SZ-M: 2,130 / 760 / 1225 mm

Műszaki adatok

2015.06.08