Sok örömet, gyorsan Kawasaki ZZ-R 1400 2006 -

Emlékeznek még amikor kitört a sebességi harc? Előbb jött a Honda a CBR1100XX-szel, majd gyorsan magának követelte a trónt az 1300-as Suzuki Hayabusa. Ezekhez képest a Kawa visszafogott csinnadrattával érkezett, de beavatottak tudták, hogy nincs ellenfele: 197 lóerős teljesítményével játszva futja meg a háromszázat. Itt sem fogy el, csupán leszabályoz az elektronika.

 

 

Néhány éve a 9,7 másodperces negyedmérföldes gyorsulásra csak a speciális dragek voltak képesek – ez széria változatban tudja. A 0–100 km/h gyorsuláshoz mindössze 2,9 másodperc kell, de a 0–280 km/h-hoz is elég volt 18,5. Döbbenetes, igaz?

De ez csak a motor egyik arca. A másik oldalon ott 153 Nm, vagyis a nyomatékos túrázó, ami két személynek is tökéletesen kényelmes, dobozokkal felpakolható és a szélvédelme is pazar. A száraz tömege mindössze 215 kiló, így nem csak autópályán, hanem a szűk kanyarokban is jól irányítható, pedig tengelytávja nem a legrövidebb, 1460 mm.

A ZZ-R1400-at 2006-ban mutatták be. Sikerét jól példázza, hogy 2011-ig gyártották változtatás nélkül. Azokban az országokban, ahol több lehetőség nyílt kipróbálni képességeit, igazán népszerűvé vált annak ellenére, hogy ez egy speciális, ám sokrétű csodafegyver.

 

 

Az ülésmagasság 800 milliméter, ami átlagos, vagyis több, különböző testalkatú motorosnak megfelel. A széles, kényelmesre szabott ülés elöl-hátul engedi, hogy addig guruljunk, amíg a 22 literes benzintartály ki nem ürül – normál használatban meglepően korrekt, 6,5 literes fogyasztásra számíthatunk, ami nem rossz a 16 szelepes géptől.

Az aluvázat szinte nem is látjuk a szélcsatornában kifejlesztett idomoktól. A technikából csupán a futóművet figyelhetjük meg: teljesen állítható első villák és a hátsó rugóstag segít abban, hogy személyre szabjuk a Kawasakit. Az első keréknél két, 310 milliméteres tárcsaféket találunk, a hátsóhoz szóló 250-es tárcsa jutott.

Nem állítjuk, hogy 300 km/h sebességre képes motor kezdőknek való, de ennek ellenére meglepően barátságos a ZZ-R. Nem kell tőle megijedni, a gázmarkolat pontos, a mérnökök célja az volt, hogy a Kawasaki vevői életben maradjanak és örömüket leljék a gépben. Sok örömet, gyorsan.

 

Motor: folyadékhűtésű, négyütemű, négyszelepes, négyhengeres soros motor, DOHC vezérléssel

Furat x löket: 84 x 61 mm

Hengerűrtartalom: 1352 cm3

Sűrítési arány: 12:1

Max. teljesítmény: 197 LE 9500 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 154 Nm 9500 /min-nál

Üzemanyag-ellátás: befecskendezés 44mm-es torokátmérővel

Váltó: hatfokozatú

Váz: alumínium és karbon elemekből készült hídváz

Futómű elöl: USD teleszkópvilla, 43 mm-es belsőcső-átmérővel

Futómű hátul: központi rugóstag

Tengelytáv: 1460 mm

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, radiális, négydugattyús nyereggel

Fék hátul: 250 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 190/50 ZR17

Ülésmagasság: 800 mm

Tanktérfogat: 22 l

Száraz tömeg: 215 kg

Menetkész tömeg: 260 kg

Műszaki adatok

2014.09.02