Sportos társ a mindennapokra - Honda CBR650F, 2015 -

A középkategóriában gyakorlatilag magától értetődő választás a Honda. Ugyan vannak kisebb meg nagyobb gépeik is, de a sportos utcai motorok kapcsán sokaknak valamelyik CBR széria képe ugrik be – nem véletlenül.

Tudjuk, ami F-betűs, az kevésbé hegyes, cserébe komfortosabban hozza a sporthangulatot – a 650F is ezt tudja. A korábbi berögződésekkel szemben ez nem belépő motor kezdőknek, sokkal inkább a haladók egyik kedvence. Nem véletlen, hogy számos egykori és jelenlegi CBR600F4 tulajdonos váltott erre, hiszen szellemiségében megegyező a két gép, igaz, a modernebb futóművel és a klasszisokkal jobb fékével komoly előre lépésnek tekinthető a 2014-2017 közötti széria.
 
A 88 lóerő bőven elég ahhoz, hogy lendületesen közlekedjünk, sőt, ha pályanap van a közelben, akkor sem fogunk unatkozni. Biztos, hogy nem ez a Honda lesz a leggyorsabb a célegyenesben, de a HRC festésével, a jól eltalált piros-fehér-kék színekkel garantáltan az egyik legszebb motor lesz a bokszban.
 
A formaterv telitalálat – nem az agresszivitást hangsúlyozták ki, ennek ellenére az ívek és a formák kiemelik, sőt egy picit el is túlozzák, mire képes a soros négyhengeres motorral szerelt 650-es. Kellemes a szemnek az elkeskenyedő faridom, s az oldalsó burkolat szellősége – jópofa, hogy rálátni a blokkra.
 
A csúcsteljesítményét 11 ezres fordulaton adja le, nem jön zavarba a fordulatszámtól, a jól belőtt befecskendezőrendszernek hála, szépen veszi a gázt. A motort úgy hangolták, hogy alacsonyabb fordulaton sem legyen tompa; a 8 ezres fordulaton megvillantott 63 Nm-es forgatónyomaték ugyan nem kategóriarekord, de városban, békés guruláskor is biztosítja a laza hangulatot.
 
A nézelődős motorozás amúgy sem áll távol ettől a Hondától: az üléspozíció meglepően komfortos, hosszú távon sem lesz fárasztó. Nincs kuporgás, megfelelő szögben állnak a végtagok – az ülést is úgy párnázták, hogy a több órás utakon sem kezdünk fészkelődni.
 
A 41 mm-es hagyományos első villájával a futómű nem nevezhető high technek, de menet közben teljesen rendben van. A CBR650F vezetése magától értetődő, finoman, kis erővel terelgethető. A thaiföldi Honda-üzemben készült motor fékrendszerét ABS segíti. Az első kereket dupla, 320-as tárcsákba harapó négydugattyús nyergek lassítják, hátul 240-es találunk. A blokkolásgátló hasznos extra: rossz útfelületen, kritikus közlekedési helyzetben életet menthet.
 
A 210 kiló tömegű gép fogyasztása öt liter körüli, a 17,3 literes üzemanyagtankjával jó messzire eljuthatunk. Az igazi sportmodellekhez képest előny, hogy a 650F-en az utasunk sem lesz kínzásnak kitéve: az univerzális, fickós Honda könnyen családtaggá válhat.

Műszaki adatok

Motor: 649 cm3, folyadékhűtés soros négyhengeres
Váltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1450 mm
Tömeg: 212 kg

2019.10.24