Szuperereje a praktikussága - Honda NC700 D, 2012 -
A Honda pont akkor mutatta be az NC modellcsaládot, amikor a legnagyobb bizonytalankodás volt a piacon. Nem csak a magyar lízingpiac dőlt be 2008 után, de a gyártók is csak tapogatóztak, senki nem tudta megjósolni, mit hoz a hirtelen támadt világválság. A legnagyobb japán gyártó, mintha tudta volna előre, milyen idők jönnek, így a sorkettes, kedvező áru, egyszerű gépeik sikerre voltak ítélve.
A koncepció zseniális. Hogy a fejlesztési és gyártási költségek alacsonyak maradjanak, a Honda Jazz autó blokkjához nyúltak, a sornégyes alapján összeraktak egy kompakt kéthengerest, amelynek hengerűrtartalma 670 köbcenti lett. A folyadékhűtéses négyütemű egy egész modellcsaládot mobilizált – ezek legpraktikusabbja talán az Integra lett.
A gép félúton van a motorok és a robogók között. Ezt nem csak a mérete okán állítható: a praktikuma egyértelműen a robogóké, sőt, meg is haladja azt, felépítése és vezethetősége viszont inkább motoros. Az 52 lóereje nem tűnik soknak, de a DCT rendszerrel kiegészített váltót úgy hangolták hozzá, hogy meglepően fürgén képes kilőni a sorok közül – a célterület egyértelműen a városi, városszéli közlekedés, a megcélzott vevőkör pedig az ingázóké, a hétvégén a közelben mosolyogva kirándulgatóké.
A DCT, vagyis a dupla kuplungos rendszer érdekessége, hogy még 1961-ben, a Hillman Minx személyautóban debütált, igaz, évtizedeknek kellett eltelni ahhoz, hogy a fedélzeti elektronikák oda fejlődjenek, hogy a szisztéma igazán jó legyen. A Honda 2009-ben, a motorpiacon elsőként a VFR1200-zal evezett ezekre az automata vizekre – a kezdeti ódzkodás után a tradicionalista motorosok is belátták, hogy a fejlesztés nem ördögtől való és sokkal jobb, mint a hagyományosabb, szíjas CVT váltó, hisz a gépi kontroll mellett megmarad a lehetőség arra, hogy mi magunk válasszunk fokozatokat. Termesztésesen, ha a munkát a gépre bízzuk, előre beprogramozott menetdinamikát is kapunk, akár sportmódba is kapcsolhatunk, ahol élettel telibb, tovább forgó arcát mutatja meg a Honda.
A futómű egyszerű, de jól belőtték, még a kátyúsabb útszakaszokon is van benne tartalék; a rugóút 120 milliméter. A 79 centis ülésmagasság is motoros jellegű, nem lehuppanunk, mint a nagyrobogókra, így az autók között végig jó a kilátás. A praktikumot tárolórekeszek, szélvédő és a lábakat is szárazon tartó burkolat emeli. A fékek egyszerűek, de bőven elegendő erőt adnak a biztonságos közlekedéshez: elöl 320-as, hátul 240-es tárcsát találunk – természetesen a blokkolásgátló is a rendszer része.
Biztos, hogy nem az Intergra az, amire egy parkolóban felkapják a fejüket a bámészkodók, de a napi ingázást, a dugóban tötymörgést elsőrangúan megoldhatjuk az NC700-zal. A lehagyott autósok irigykedő pillantásai garantáltak. A benzinkutasok sem ölelnek majd minket keblükre: lazán négy liter alatt tartható a fogyasztás.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 670 cm3
Teljesítmény: 51 LE
Saját tömeg: 238.0 kg
Ülésmagasság: 790 mm
Üzemanyagtartály 14,1 l
2022.10.24