Takarékos Honda a realistáknak - HONDA NC 700X -

Hogy mindenki szívéhez utat találjanak, többféle külsővel is kihozták ugyanazt a remek kéthengeres blokkot – ezek közül az egyik legpraktikusabb az NC700X, ami egy túraendurónak álcázott gép, amely kontúrjai ellenére sokkal inkább utazós, mint terepes.

Modern, de nem csúcstechnika: pont olyan alkatrészekből állt össze a Honda, amire az átlagembernek szüksége lehet. Gyárilag minden jól belőve: korrekt a fék, rendben van a futómű, remek az üléshelyzet. Akit tart a durván bonyolított rendszerektől és helyette valami emberközelire vágyik, ebben nem fog csalódni. Az utóbbi három év egyértelműen a japánokat igazolta: az NC jól fogy, a kezdők és tapasztalt vezetők közös kedvence, pláne, hogy remek kényelmi funkcióként a DTC dupla kuplungos automataváltó is kapható hozzá.

NC, vagyis New Concept: kevésbé ismert tény, hogy a fejlesztéséhez az autóikból ismert megbízható és tartós négyhengerest vették alapul. Tulajdonképpen megfelezték, és addig alakítgatták, míg bele nem fért egy motorvázba, amíg úgy nem viselkedett, ahogy egy agilis géptől elvárható. Lássuk be: olcsó és ötletes húzás. Az 1400-as Jazz 73x80-as furat-löket arányát meghagyták, csak itt két hajtókar táncol négy helyett.  

A 670 köbcenti mindenhez elég, túlpörgetni nem is kell, nem is lehet - a leszabályozó 6500-nál lép közbe. A 2600-nál tetőző nyomaték remekül, egyenletesen épül fel, ami párosítva az alacsony súlyponttal valóban gondmentes, laza vezetést enged. Az NC700X nyergében nem a technológiára figyelünk, a motorozás öröme a lényeg – nem harc, hanem élvezet.

62 fokban döntötték meg a hengereket. A vezérműtengely hajtja a vízpumpát, a kiegyenlítőtengely pedig az olajkörben nyomja a kenőanyagot. A koncepciónak hála, a tank helyén zárható csomagtartó rekeszt találunk – még a bukósisak is belefér!

A felülvezérelt négyszelepes teljesítménye 48 lóerő, ami higgyék el, még két személlyel is bőven elég a hazai útviszonyokhoz. Mivel a főtengely elékelése 270 fok, remek a hangja – nem hangos, de markánsan elegáns. A váltó hondás módon precíz, nincs támolygás vagy mellékapcsolás.

Az NC700X tömege ABS nélkül 218 kiló, blokkolásgátlóval hattal több. Ehhez pont megfelel a 41 milliméter szárvastagságú villa és a központi Pro-Link felfüggesztés – rugóútjuk 153 és 150 milliméter. A blokkolásgátlóval erősített rendszeren elöl 320-as tárcsát találunk háromdugattyús nyereggel, hátul 240 mm-est egydugattyússal.

A modellcsalád fogyasztása legendásan alacsony: egy személlyel, a kilencvent tartva nyugodtan négy liter alatt tartható. Azoknak, akik a való világba keresnek motort, ahol a használat előbbre való a páváskodásnál, a Honda remek gépet kínál: nem csoda, hogy ilyen sikeres. 

 

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 670 cm3

Hengerszám: kéthengeres, soros motor

Teljesítmény: 48 LE @ 6250 rpm

Nyomaték: 60 Nm @ 4750 rpm

Váltó: hatfokozatú

Tengelytáv: 1540 mm

Ülésmagasság: 830 mm

Tömeg: 214 kg

Tank: 14 l

2016.02.25