Úgy jó, ahogy van - Suzuki VL800 Volusia, 2002 -

A japánok ügyesen észrevették a piaci rést: az amerikaiak csak a legnagyobb gépeikből készítettek cruisereket, pedig sok motoros a háromszámjegyű köbcenti kategóriában is szeretett volna szép, elegáns cirkálókat.

Sokáig a Honda Shadow 750 volt az etalon, de aztán a Yamaha is felzárkózott a Drag Starral. Ahogy a Kawasaki, úgy a Suzuki is megadta a maga válaszát az igényekre: a VL800-as nem csak az egyik legszebb, hanem a lejobban motorozható V2-es cruiser lett a mezőnyben.

Volusia a márkaneve, ami több mint ráutalás az amerikás hangulatra, hisz a motoros turisták által imádott, a Daytona Beach paradicsomát magába foglaló floridai megyét hívják így – szó se róla, a napfény elsőrangúan áll a gépnek. Azt is meg merem kockáztatni, hogy ha kitoljuk a garázs elé alapjáraton csühögni, pozitív kisugárzásával még az esőfelhőket is könnyedén elzavarja.

805 köbcenti, két henger, folyadékhűtés: ahogy a túlmelegedéssel, úgy a lánckenéssel sem kell törődni, hiszen a hátsó kereket kardán hajtja. A 2002-es kiadású motor üzemanyag-levegő keveréket még karburátor szolgáltatja – a japánok pontosan tudják, hogy a customok műfaja az, amit nem kell túlbonyolítani.

A felesleges technikai finomságok helyett a tömeg csökkentése volt a fő céljuk: megjelenésekor 239 kilójával a VL800 volt a kategória legkönnyebbje. Sok vásárlót elcsábított az alacsony, 700 milliméteres ülésmagasság is, valamint a fickós küllemet meghatározó 1655 millis tengelytáv.

A vaskosságot még inkább kihangsúlyozza a 130/90-16 első és a 170/80-15 hátsó kerék, amelyet a kormányzott oldalon tárcsa, hátul meg egy méretes dobfék lassít – a fékerő még nagyobb tempónál is megfelelő, s így a letisztult hátsó szekcióba sem zavar be a cruisereken gyakran sutának ható tárcsa.

A 17 literes üzemenyagtartályon kapott helyett kilométeróra – más műszer egy cirkálóra teljesen felesleges, pláne, hogy a karakteres motornak hála, pont annyi érzünk a fordulatból, hogy az ismerkedési fázis után könnyedén, nyaktekergetés nélkül is belőhetjük, mennyivel megyünk.

Szélvédő nélkül a 120-130-as autópálya tempó gond nélkül bírható, a hosszú távú utazás benne van a Volusia génjeiben. Hogy a fenék se fáradjon el, a Red Baron által most kínált gépen egyedi, hihetetlenül szépen kivitelezett Tommot nyereg található – elég egy üléspróbát venni, és mindenki megérzi, miért lehet a Suzuki VL800 jó társa a motorosnak!

Műszaki adatok

Motor: négyütemű, folyadékhűtéses V2-es 805 köbcenti hengerűrtartalommal

Szekunder hajtás: kardán

Tömeg: 239 kg

Ülésmagasság: 700 m

Üzemanyagtartály: 17.00 liter

2018.03.23