Úton lenni a boldogság - Honda Deauville NT700V -

A 2006-os évre a Honda tisztességesen átdolgozta középkategóriás túraázóját, a Deauville-t. Ez a motor az, amit a legtöbb magyar nevén nevezni sem tud, ami nem csoda: nem vagyunk egy frankofón ország, de aki „dovil”-t vagy „dövil”-t mond, nem hibázik nagyot – a francia nyelvterületen mindkét kiejtési forma elfogadott.

A lényeg azonban nem ez: a remek gyári dobozok, a kéthengeres, 680 köbcentis, 52 fok hengerszögű blokk és az ügyes kardánhajtás igazi jolly jokeré teszi azoknak, akik tartós, kezelhető és emberi léptékű motorral falnák a kilométereket.
Sokak szerint ez a legszebb NT - nem szállunk vitába az állítással, hiszen több formatervezési trükk teszi izgalmasabbá a gépet. Jól sikerült a hátsó traktus, de markáns az első lámpák környéke is. A fényszóró nem csak szépészeti megoldás, éjszaka is korrekt erővel világítja be az utat. Az idom tetején levő, állítható szélvédő nem szimplán csak teszi a dolgát; kialakítása jól eltalált, szinte minden testmagassághoz illik, minden sisak elől eldobja a vizet vagy a menetszelet.
A műszerek illeszkedve a kétezres évek közepének stílusához, kicsit autószerűek, bár kétségkívül informatívak – még a hangszóróknak is jutott hely! Mivel a 2006-os széria már injektoros volt, nem volt szükség sem szívatókarra, sem benzincsapra.
A túl rossz utakat nem szereti a Deauville, de hát nem csoda, nem is oda szánták. Enne ellenére a rugó előfeszítéssel játszva egész jól belőhető a viselkedése. Érdemes foglalkozni vele, mert a mérnökök a jól szabott nyergen túl is mindent megadtak ahhoz, hogy szóló vagy társas módban is pattogásmentesen, kellemes komfortban utazhassunk.
A korábbi modellek üzemanyagszintjelzőjéhez képest pontosabb lett a 2006-os modellé, igaz, a fogyasztás miatt a régieknél sem kellett aggódni – 5-6 liter, amit kér, annyival kimegy a világból. A világból is.
Az integrált, zárható, biztonságos túradobozok szerves részei a formatervnek. Közel 11 liter a térfogatuk, ami nem sok, cserébe nagyobb tempónál sem bizonytalanítják el a gép viselkedését – a szélcsatornás kialakításnak hála menet közben olyan, mintha ott sem lennének. Az NT700V specialitása a két oldalt összeköt kis alagút – ha akad valami rudacska a pakkok között, ide befér.
Kombinált blokkolásgátlóval egészítették ki az elöl 296-os, hátul 276-os tárcsaátmérőjű fékeket. Ez jelentős biztonsági pluszt ad nem csak fejben, hanem akkor is, ha a gumi és az aszfalt kapcsolata megromlana. 
A 236 kilogrammos Deauville nem csak elegáns, hanem praktikus is – aki a realisták táborát erősíti és nem háznyi túraenduróval kínozá magát aszfalton, jó útitársa talál benne. Városban is ügyes, de otthona a kanyargós országút. Annyi felfedezni való vár még ránk, nem igaz?

 

Műszaki adatok

Motor: vízhűtéses, 52° V2, négyütemű, nyolcszelepes SOHC
Lökettérfogat: 680 cm3
Erőátvitel: ötfokozatú váltó, kardánhajtás
Ülésmagasság: 805 mm 
Saját tömeg: 236 kg
Üzemanyagtank: 19,7 l  

2018.05.23