Vagány és felismerhető - Kawasaki 650 Vulcan S -
A nyolcvanas évek megismétlik önmagukat: akkor a japánok abból csináltak szoftcsoppert, ami a raktárban volt. Remek középkategóriás sorkettesek akadtak a piacon, a Kawasaki LTD-je, a régi ötszázas Vulcan a mai napig etalonnak számít ott, ahol van értéke a retrónak. Most ugyanezek a folyamatok játszódnak le, megnézik mi van a polcon, megfigyelik, mi az, amit bevált és tökéletesen működik, majd eköré rajzolnak valamit, ami ugyan csak messziről követi a példaképeket, de rengeteg motorosnak mégis tökéletes boldogságot képesek adni.
A motoripart jelenleg uraló folyadékhűtéses kéthengeresek ugyan praktikusak, de nehéz belőlük kívánatos, vintage hangulatú gépeket készíteni. Éppen ezért a Kawasaki egy más, saját utat választott: modern cruiser sportos génekkel az ő reakciójuk az erős vevői igényekre. A 650-es Vulcan S széria izgalmasan elegyíti az egyéniséget a realitással – a körvonalai azonnal felismerhetők, míg a régóta kedvelt négyütemű blokk hangja sem hagy kétséget afelől, hogy milyen gép gurul felénk.
A 61 lóerős teljesítmény bőven elég, pláne, ha nem félünk használni a markolatot, hiszen igényli a fordulatot, maximumát 7500-nál adja le a befecskendezéses kéthengeres. A hatfokozatú váltó nagyon jól kapcsolható, másrészt nagyon jó helyre is szerelték, hiszen meglepően kényelmes testtartást biztosít a titokzatos, matt fekete színnel fényezett, itt-ott zölddel bolondított gép.
Korrekt méretű a hátsó ülés is, ami jó hír a párosan utazóknak. A piacon egyre több remek csomagtartó-megoldás érhető el a Vulcanhoz, ezért nem kell meglepődni azon, hogy a népszerű nemzetközi túraútvonalakon milyen gyakran találkozhatunk a Kawasaki középkategóriás customjával. A szemnek is kedves arányt a 18-as első és a 17-es hátsó gumi biztosítja: a 120/70 és a 160/60-as abroncsok könnyű vezethetőséget, jó fordulékonyságot kölcsönöznek a motorkerékpárnak.
Az LCD-vel kombinált analóg hatású műszerfal ügyesen ötvözi a retró hangulatot a modern információszolgáltatással – mindent leolvashatunk, amire szükség van. A beépített Eco funkció a kedvező üzemanyag-fogyasztást ösztönözi azzal, hogy segít a megfelelő fokozat és fordulatszám kiválasztásában a vezetés során.
A 14 literes benzintartály ugyan nem egy túramotor méret, de a négy litert kevéssel meghaladó fogyasztás így is tisztességes távolság megtételét engedi meg két tankolás között. A gazdaságosság mellet az egyedi, azonnal felismerhető dizájn is a Vulcan S sajátossága – akinek fontosak ezek a tulajdonságok, jó barátra lel ebben a Kawasakiban.
Műszaki adatok
2024.09.02