RED BARON TÚRAKLUB TÖRÖKBÁLINT - Októberi túra beszámoló

Beköszöntött a vénasszonyok nyara, 20 környéki hőmérséklet - legideálisabb motorozáshoz. Ki is használtuk, négy motorral vágtunk neki októberi körútunknak. A csapat nagyobbacskája Én a 600-as Fazeremmel elől, majd mögöttem a CB 250 és VL 250 motor, majd a sort 400 nagyrobogó zárta. Vegyes a társaság, de köztünk kicsik, nagyok, kezdők, újrakezdők, türelmes haladók is jól érezhetik magukat. Hiszen túráink nem a száguldozásról szólnak, hanem motorozunk, megállunk, dumálunk, motorozunk, és megérkezünk, nem sietünk sehová csak élvezzük a társaságot és az utat. Kis kitérőm után térjünk is vissza az októberi túránkhoz.

Célunk a Tatai Cseke-tó körül elterülő Angolpark volt. A Red Barontól az 1. úton csorogtunk Tata irányába, kissé unalmas is lehetett volna. De csak lehetett volna, mert ugye mindig van váratlan esemény. Tatabánya határában rendőrök álltak, és letereltek minket, mert baleseti helyszínelés folyt. Bevágódtunk a benzinkút parkolójába, átmozgattuk tagjainkat, fiúk szívtak egy cigit, aztán motorra szálltunk. Még nem tudtam merre tudjuk kikerülni, de csak lesz valahogy.Követtem az autókat, és láttam hogy kis utcából fordulnak le, gondoltam ezek mér tudnak valamit. Úgy is lett, itt lehetett visszamenni az 1. útra. De a technika megviccelt, és az emelkedőn a motorom leállt, nem indult. Néhány indítási próbálkozás és lökdösés után magához tért a gépezet, és folytathattuk utunkat.

Tatán, szinte mindenki ismeri az Öreg-tavat, de hányan jártak már a Cseke-tónál. Nem sokan. Ez lehet a „nagyszerű” kitáblázásnak is köszönhető, hiszen közvetlen az leterő előtt van egy információs táblarengeteg, amiben jelzik a Cseke-tót. A hirtelen fékezéstől eltekintettem, így egy utcával arrébb tértem le, de az utcát zsákutcának jelölték, ezért csak megfordultunk, és vissza kellett térniünk a főútra. Ez aztán izgalmas vállalkozás volt. 

Meglepő módon, az Angolparkról szó se esik a turisztikai táblákon, pedig nem kevés milliót fordítottak a park rendbetételére. Sétánk alatt jártunk műbarlangba, szabadtéri színpadon, mesterséges romok közt. A körsétánk végén hangos gyomorkorgás jelezte, hogy ideje indulnk. 

 

Motorra szállva visszasoroltunk az 1 útra, és Dunaalmásig ezen haladtunk. Innen a 10. úton a Duna vonalát követtük Nyergesújfaluig. Ezen a szakaszon találkoztunk kanyarban, vasúti átkelő előtt előző Posche-val, és még pár türelemetlenkedő, leszorítós autóval is, de a csapatunk az akadályokat jólvéve épségben megérkezett a nyergesújfalui Ászok Vendéglőbe. Az étterem viszonylag eldugott helyen a vasútparton található, de megérte felkeresni családias hangulata, figyelmes kiszolgálása és remek ételei miatt.

Ebéd elfogyasztása után a 10. útról Bajnót felé tértünk le. Bajnót és Bajna között foltok tarkították az utat, ezért mérsékelt tempóban lehetett csak haladni, de még így is délutáni napsütésben értünk vissza a Red Baronhoz.

.
A túrákról a www.redbaron.hu honlapon, Facebookon és az üzletben is tájékozodhatsz.

 

Kertész Viktória, túravezető