Red Baron Túraklub Törökbálint - szeptemberi túra beszámoló
Őszindító túraként, főleg a legutóbbi 500+ km-es felvidéki kalandozásunk után most valami rövidebbet terveztem, hogy azok is jöhessenek, akik kevesebb kilométerre vannak kalibrálva, esetleg a kis köbcenti miatt kevésbé tudják tartani az iramot a nagyobb, lendületesebb körökön.
Szép számmal gyűltünk össze, egészen pontosan 23 motorral. Többen utassal a fedélzeten. Jó érzés látni, hogy van egy kemény mag, akik ha tehetik, velünk tartanak szinte mindig.
A mostani eseményt inkább a személyes kapcsolatok erősítésére, mintsem a kilométerek gyűjtésére hegyeztem ki. Sok beszélgetés, némi motorozással összekötve.
Törökbálintról Zsámbékra motoroztunk egy jóféle süteményre, kávéra, fagyira. A Fészek cukrászda kimondottan motorosbarát hely. Az előtte lévő placcon az egész csapat gépparkja kényelmesen elfért. Ez nekünk, motorosoknak különösen fontos. Szentimentális hülyeség, de nálunk a motor is családtag és szeretjük, ha akkor is a közelében ücsöröghetünk, ha nem éppen rajta.
Innen Szomoron keresztül megcéloztuk a híres, hírhedt Bajna-Héreg közti kanyarokat. A mi csapatunk is ismét bizonyította, hogy lehet ezt normálisan is csinálni.
Ezután megmásztuk a Gorba-tetőt és leereszkedtünk Tatára. Egy rövid egészségügyi szünet után újból hegymenet következett. Tardosra, a Malomvölgybe gurultunk, ahol megebédeltünk, majd jólesően elheveredtünk a fűben.
Ezt követően sem haladtunk túl sokat egyenesen. Tarján-Szárliget-Nagyegyháza-Óbarok. Kellemesen kanyargós útvonal, viszonylag kis forgalommal. Felcsút és Alcsútdoboz nem volt túl izgalmas a hosszú, szinte egybefüggő lakott területtel, de utána a platánsor és az Etyek felé vezető jó minőségű, kanyargós országút bőven kárpótolt bennünket.
Ez a túra kiváló alkalom a sztereotípiák lerombolására. Elegáns Vespák, lélegzetelállító Harley Davidsonok, csörömpölve dübörgő Ducatik, japán cruiserek, 125-ös Yamaha robogó (2 személlyel!), egy néhai sebességrekorder Super Blackbird, a túragőzös FJR1300, és a fürge nakedek mind jól megférnek egymás mellett egy csapatban. Persze, mindenki szívja a másik vérét és próbálja megmagyarázni a saját választását, de igazából egy a lényeg: guruljon, lehessen rajta húzni a gázt és élményeket gyűjthessünk a nyergében.
Októberben újra találkozunk!